Chatbotlar

Chatbot, sohbet edebilen sanal bir asistandır. Alexa ve Siri gibi asistanlar, sesi ve dili tanıyabilen ve sesle yanıt verebilen sohbet botlarıdır. Ayrıca, chatbot her yerde karşımıza çıkabilir. Uçuş/otel rezervasyonu, satış, pazarlama özelleştirmesi, bankacılık veya sadece bir sohbet arkadaşı olarak. Chatbotlar 5 seviyede incelenebilirler. Birinci seviyeye örnek olarak telefonuna SMS gönderebilen chatbotlarını düşünebiliriz. Bu mesajlara cevap veremezsiniz. İkinci seviyede karşımıza sık sorulan sorulara (FAQ) cevaplar verebilen botları ele alabiliriz. Bu botlar kişisel cevaplardan yoksundurlar ve basit daha önceden eğitilmiş durumlar dışındaki vaziyetlerle başa çıkamazlar. Üçüncü seviyede ise karşımıza bağlam bilgisine sahip chatbotlar geliyor. Dördüncü seviyede sizin bilinen bilgileriniz ve daha önceki sohbet kayıtlarınıza sahip size özel olarak konuşabilen botlar. Şu anda teknolojimiz bunlara ulaşmaya çalışıyor. Beşinci seviyede ise tamamen bağımsız bir şekilde bizim istediğimiz her noktada bize yardımcı olabilecek sohbet botları bulunuyor.

Peki chatbotlar nasıl çalışır?

Chatbot teknolojisi, "Doğal Dil İşleme" NLP teknolojisine dayanmaktadır, ancak aynı teknoloji Google Now, Apple Siri veya Microsoft Cortana gibi ses tabanlı sanal yardımcı yazılımlarda da kullanılmaktadır. Chatbot, kullanıcının metnini işlemek ve uygun metin yanıtını seçmek için kullanıcının söylediklerini yorumlamak ve tanımak ve kullanıcının gereksinimlerini anlamak için karmaşık bir algoritma seti kullanır. Chatbotlar size o kadar doğru ve doğru cevaplar veriyor ki karşınızdaki kişinin program mı yoksa gerçek kişi mi olduğundan emin olamıyorsunuz. Bu konuda daha çok bilgi alabilmek için de Turing testini araştırabilirsiniz. Chatbotların algoritmaları ne kadar gelişmiş olursa olsun, genellikle sokak lehçeleri ve konuşulan resmi olmayan dil gibi gramer kuralarına uymayan kullanıcılardan gelen cümleleri anlamlandırmakta zorlanıyorlar ve müşterilerle bire bir iletişim kurması gereken makinelerin, metaforlar, benzerlikler ve eş anlamlılar gibi dil ögelerinin neden olabileceği belirsizlik durumu ile başa çıkabilmesi beklenir. Kısacası, chatbotlar önümüzdeki birkaç yıl içinde dijital hayatımızda daha önemli bir rol oynayacak gibi görünüyor. Bu yönde ilerleme, markanın işlem hızını artıracak, kullanıcılara zaman kazandıracak ve müşteri hizmetlerinin kalitesini iyileştirecektir. Birçok dilde gramer ve konuşma dili arasındaki farklılıklara rağmen chatbotlar doğal ve otantik iletişim sağlamaya hazırlanıyor, tabiri caizse insan oluyorlar.

Sohbet botlarının amacı nedir?

Yukarıda listelenen kullanımların çoğu, bize sohbet robotlarının potansiyeli hakkında biraz bilgi verir, ancak sohbet robotlarının henüz seri üretime başlamadığını unutmamalıyız. İşte gerçek dünyadan örneklere ilgi çekici bazı örnekler:

Washington post

Washington Post, haberleri yaymak için WaPo sohbet robotunu kullanmaya hazırlanıyor ve okuyucularınızla mesajları araştırabilen bir sohbet robotu geliştiriyor. Okuyucularla konuşabilir ve sohbet edebilir. Kullanıcı "Donald Trump'la ilgili yeni neler var?" yazdığında chatbotun ilgili haberleri bulabileceği söyleniyor.

Sefora

Sephora, kullanıcılara video ve resimlerle makyaj ipuçları gönderen Kik mesajlaşma uygulamasındaki ilk sohbet robotlarından biridir. Ayrıca kullanıcılarınızı anlamak ve daha iyi tahminler yapmak için testler yapar.

Hava Durumu tahmini

Kik'te hava durumu kanalının chatbot'u mevcut koşulları ve 3 - 7 günlük tahminleri iletebilir ve gerekirse günlük hava durumu uyarıları ayarlamanıza izin verir.

Lidya

Lydia, kullanıcıların slack botlar aracılığıyla birbirlerine para transfer etmelerini sağlayan popüler P2P para transferi uygulaması Venmo'nun Avrupa'daki bir alternatifidir.

Referanslar

Haberdar olun!

E-bültenimize kayıt olarak tüm yeniliklerimizden haberdar olabilirsiniz.

"Sisasoft İnternet Sitesi kullanım deneyiminizi kişiselleştirmek ve iyileştirmek için çerezler kullanıyoruz. Ziyaretinizi varsayılan ayarlarla gerçekleştirerek Sisasoft Gizlilik Politikası'da belirtilen şekilde çerezlerin kullanımını kabul etmiş oluyorsunuz."

0312 227 06 34